Wednesday, May 17, 2006

17. Mai

Ville bare si:



Gratulerer med dagen, Nordmenn!



Og dele med dere alle mine tanker om 17. Mai og Norge generelt:

Min forste 17. Mai utenfor Norges grenser, og eg foeler meg...helt vanlig...Hadde faktisk glemt at det var 17, helt til eg ville sjekke ut dagbladet.no for nyheter, og det som moette meg var "Har de ikke speil paa slottet?" og bilder av Mette - Marit med en ufyselig hatt i tillegg til "leserenes beste bunadsbilder" eller.no. Og saa sies det at svenskene liker Norge veldig...vi har visst bra mannfolk og musikk. Eg liker norsk musikk, men kommer aldri til aa gifte meg med en nordmann:p

Men Norge er et bra land, som eg savner fryktelig. Mest mine venner og familie selvfolgelig. Men ogsaa tryggheten. Tryggheten generelt, at man ikke risikerer aa bli ranet/banket opp uten grunn/ropt etter/kjort over osv paa gaten, men ogsaa tryggheten av aa vere blant et folk og en kultur man kjenner til. Det er vanskelig aa ikke vite hvordan man skal oppfoere seg i helt vanlige situasjoner, og aa vite at om man oppfoerer seg, sier og gjor ting som er helt selvsagte i den norske hverdag, er kansje dette fryktelig feil her....Selvfolgelig tilpasser man seg, laerer av feil og gode raad, men 1 aar er fremdeles paa langt naer ikke tid nok.

I tillegg er Norge et veldig koselig land. Vi griller om sommeren, bader, ser film og synger Sing-Star, gaar paa kafe, drikker utepils naar det er sommer og varmt, er i samme baat, sitter forann peisen og drikker kakao naar det er vinter og kaldt, gaar paa teater...masse koselige ting som eg fryktelig savner naa naar eg er her. La Paz er en fantastisk by. Det er masse ting aa finne paa. Men det er ikke koselig og hyggelig og varmt (som i fargen roed er varm), og eg gleder meg til aa ha min egen lille koselige hybelleilighet (Ja! Eg har funnet en!) der eg kan invitere mine venner til hyggelige sammenkomster.

En laerer saa inderlig godt aa sette pris paa Norge naar en tilbringer et aar i Bolivia.....:)

Og veldig gratulerer med dagen, min Evige Romeo, Atle:D

1 Comments:

Blogger Seig Jævel said...

Takk, takk! Glede meg til du kjem heim :)

5:52 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home