Tuesday, April 11, 2006

Dager

Fredag: Min venn Mark fra USA blir knivstukket i en oede bakgate klokken 2 om natten. Uten med hensikt aa rane han, kommer en fyr bort og knivstikker han rett i brystet. Han klarer aa komme seg til politiet, som spoer om han vil skrive en rapport, men det vil han selvfolgelig ikke. "Eg vil paa sykehuset", sier han, og viser dem saaret som bloer ganske kraftig. De gaar med paa det, og sender han i taxi. Taxisjaafoeren tar seg godt betalt, men Mark har lite krefter til aa krangle om penger. Han ankommer sykehuset, men faar beskjed om at de ikke kan gjore noe. Han har ikke de 150 kr det koster aa sy han sammen igjen. Mark ringer alle sine venner, men ingen er hjemme kl. 2 en fredagskveld. Tilslutt faar han tak i Christopher, kjaeresten til Emilie, som kommer til sykehuset og betaler behandlingen. De syr han sammen, foerst ganske stygt, men etterpaa retter de paa det. De tar lang tid siden de hele tiden maa stoppe aa sy, og Christopher maa loepe ut aa kjoepe det de mangler for aa fortsette. Mark reiser tilbake til leiligheten sin om morgenen, og er heldig at kniven traff 1 cm bortenfor hjertet.

Eg er heldig som har Milton til aa folge meg hjem hver kveld.

Soendag: Eg og Milton har en fantastisk dag. Foerst reiser vi til El Alto for aa faa tak i penger som halvsosteren og moren hennes har. Moren bruker masse smykker og parfyme og er veldig streng og snakker mye. Hun spoer naar vi skal gifte oss, og vi konkluderer med at hun er en annen klasse. Datteren er akkurat lik. Milton liker ingen av dem, men eg syns de var morsomme....morsomme som i patetiske. Etterpaa spiser vi lunsj og reiser til Mallasa, der de har saanne smaa biler som kjoerer fort inne i skogen liksom litt som go - kart, men egentlig ikke. Det tar helt av! Saa sitter vi paa kafe en stund og spiller sjakk, og eg vinner masse:)

Det var en fin dag.

Tirsdag: Ogsaa kjent som idag. Eg staar opp kl. 07 for aa folge ungene paa et enormt show for unger, siden det er El dia del niño (Barnas dag) i morgen. De tre eldste fra mitt casita, Carmen, Henry og Carmenrosa, pluss 19 unger til reiser. I idrettshallen der showet er er det ogsaa sikkert 1000 unger og de skriker. Paa scenen danser og synger de, og har konkuranser der ungene vinner hauger med snop, kjeks og brus. Det blir ganske mange dopauser av slikt, men morsomt siden toalettene er backstage og vi faar moete klovnene personlig. Hoydepunktet var at SpongeBob kom og sang SpongeBob sangen sammen med de 1000 ungene. Da koste eg meg virkelig. Etter 3-4 timer foeler eg meg ganske sliten og lei av soete kjeks, men blir aldri lei av aa se ungene ha det saa morsomt.

Onsdag: Ogsaa kjent som i morgen. Kl. 7 om kvelden begynner vi aa gaa. Regner med aa vere framme i Copacabana fredag kl. 5 om ettermiddagen. Vi skal gaa hele dagen og hele natten, uten aa sove. Kan ikke se for meg hvordan eg skal overleve.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home