Sunday, September 07, 2008

Hverdag.

Naa er vi igang...Eg er igang med universitet og Daniela er i gang med barnehage:) (og Milton er nesten igang med engelskurs). Universitetet er mer interessant enn i Bergen synes eg og det er bra, dessuten har vi mye fri og skal bare vere der 1.5 mnd tilsammen egentlig.....fordelt over tre mnd da....Vi har forelesere som bare snakker spansk nesten, og derfor ogsaa en oversetter, Emilio, som vi var paa rave med i helgen. Ellers gaar det ogsaa noen bolivianere i klassen vaar, men de er vel egentlig bare der for show....De er nesten ferdig med antropologi og har tatt fagene foer....Vi skal reise til Tiwanaku og se paa utgravinger og prosjekter hver helg nesten, og sist fredag var foerste gang. Greit aa ikke bare sitte i klasserommet hele tiden:)

Daniela gaar i barnehagen ca 4 timer hver dag om morgenen. Hun koser seg vil eg tro, siden hun bare graat litt de foerste dagene, og egentlig ikke vil gaa naar vi henter henne. Barnehagen er kjempekoselig, og paa Daniela sin gruppe er det ca 5 barn fra 0-2 aar. Kansje har hun faatt seg kjaereste ogsaa, for hun er mye med en gutt...har er like gammel og har sleik;)

Helga har vert en typisk helg. Nesten. Fredag vant Milton det nasjonale mesterskapet i kickboxing. Det gikk uten problemer, men med mye blod og svette. Han fikk en fin premie, og skal kansje til Chile paa internasjonalt mesterskap. Lordag var vi i dyrehagen. Daniela koste seg masse og synes det var stas med papegoyene som kunne "snakke" og bjornen som spiste ananas (nei, det var ikke en and and ass;) Etterpaa spiste vi masse god mat. Enda har vi vert lite syke, og Daniela har sluppet helt unna sykdom. Hun spiste lite i begynnelsen, men har blitt vant til maten naa. Hun liker best choclo (stor hvit mais). Paa kvelden reiste vi alle ned til Emilio (vaar boliviansk/amerikanske oversetter) og hadde vorspiel der foer vi reiste paa rave. Det var en bra kveld. Endelig moette vi litt flere folk enn de vi bor med;) Idag, som er sondag, var det marked paa el Prado. Daniela fikk spille trommer og tegne med de andre barna og prove seg i hoppeslottet. Senere spiste vi masse mat paa resturanten til tanten til Milton og eg og Daniela danset (det var et band som spilte der).

Hva gjoer dere paa?

2 Comments:

Blogger Ida/Ane said...

eg gjer alt for mykje! og eg har dessverre ikkje tid til ...vårt prosjekt :( dårleg samvit de luxe altså.

det eine faget mitt er lagt opp til at me skal BLOGGA om det. eg bloggar litt om andre ting og, sidan det faget ikkje er verdt særleg mange av mine ord. her er nerdebloggen: http://nettnerding.wordpress.com

håpar de har det fint!

klem, ida

1:21 PM  
Blogger Reidar said...

Eg bare leser eg. Eksamen nærmer seg og snart er det juleferie! Men først er d om å gjøre å komme inn på profesjon. Sykt å tenke på at om eg gjør det bra no på eksamen begynner eg om 3 mnd.
Ellers har eg besøk av kjæresten min for tiden. Kjæresten min er då Ingrid, med det rare håret som du egentlig valgte vekk :P
Off. Det var veldig mye styr med alt det der, men no går d hvertfall bra.

Simon har forresten flyttet til knarvik igjen (!) Han bor i kjelleren til Marius og jobber med å bygge ledninger til oljeplattformer. Han har fremdeles huset, og veldig mye gjeld, men han er på rett vei, og håper på at husprisene skal stige litt igjen så de ikkje taper så mye på salget.

Høres ut som om dere har det kjempe bra.. Ganske så misunnelig.. Kanskje dere støter på min bror Erlend der nede. han er på d som best kan beskrives på en jordomreise, og skal innom d meste av latin amerika så vidt eg vet :P

Uansett. Alt bra.

- Reidar

3:42 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home