Saturday, July 01, 2006

Argentina; verre enn Paraguay

Dere som har vert i Paraguay tenker sikkert "Ha, det var en daarlig spoek", men det er det absolutt ikke! Men heller misvisende er overskriften....Argentina er selvfolgelig ikke verre enn Paraguay, landet som ikke har noe. Eg snakker om grensen.

Grensen mellom Bolivia og Paraguay var ikke spesielt behagelig som eg har fortalt foer. Men eg kan taale den....Eg kan taale ekle, frekke politimenn, spansk eg ikke forstaar, teite spoersmaal, mistanker, timer med venting uten aa faa gaa paa do engang, at de tar ut absolutt alt fra sekken og putter det feil tilbake igjen, osv.....Men nar de nekter kjaeresten min aa komme inn i landet fordi han ikke har pass, enda vi spurte foer vi reiste og de sa det ikke var nodvendig, da blir det LITT for mye. Det var dette som sjedde paa grensen mellom Brasil og Argentina.

Skulle gjerne avsluttet med at vi snakket med grensepolitiet og fikk dem til aa forstaa at kjaerlighet er viktigere enn internasjonale regler, men slik gikk det ikke. Tydligvis hjelper det lite aa grine og vere sint naar enn har med denne typen mennesker aa gjore. Det er bare aa konkludere med at grensepoliti ikke har peiling paa kjaerlighet....

Det hele endte med at Milton maatte reise tilbake til Bolivia, mens eg fortsatte til Buenos Aires med Eva. Men saa skal det sies at Argentinske busser er fantatiske. Vi hadde TV, stopp med middag paa resturant, frokost, vin og whisky, lenestoler med tepper og puter, 20 timer i buss....alt inkludert....300 kr. DET var litt annen standard enn eg har vent meg til.....

5 Comments:

Blogger Reidar said...

Dette hørtes forferdelig kjipt ut. Spesielt for han som må reise hjem igjen (prøver ikkje med dette å undergrave din sorg :p ). Ut ifra egne erfaringer kan eg hvertfall si at om noen kunne ha kjeftet og grene seg gjennom hadde det vert deg Camilla (Ikkje missforstå dette som negativt ment.), dette tror eg eg skulle klart å finne en del bussjåfører som er villig til å bekrefte.

10:04 AM  
Blogger Camilla said...

Eg grein faktisk saa mye den dagen at en dame kom bort og gav meg penger:P Men selvfolgelig verre for Milton, ikke minst fordi han maa reise gjennom Paraguay igjen, alene. Skal ikke legge skjul paa at han ogsaa felte en taare...men ingenting samenlignet med meg.

7:46 PM  
Blogger Marius said...

-kjaerlighet er viktigere enn internasjonale regler-

Camilla, ingen ting er viktigere enn internasjonale regler! Loven, som kjærligheten, er blind.

3:09 AM  
Blogger Reidar said...

Vi liker ikkje paraguay.

6:06 AM  
Blogger Marius said...

Equador! utsi utsi utsi utsi utsi Equador!

6:19 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home