Monday, April 03, 2006

Arica all over again

Eg har vert i Arica igjen! Med Milton. Det gikk for seg omtrent saann.....nei, eg kommer ikke til aa fortelle alt, men det gikk altsaa for seg omtrent saann: Torsdag, kl 1 reiste vi med buss. Det tar ca 9 timer og kan fort bli kjedelig, men naar du reiser med en kjaereste blir ingenting fort kjedelig saa det gikk bra. Vi spilte kort, snakket, saag Dog Soldiers og en annen film om slosting og et fengsel som var ganske bra og saag ut av vinduet. Eg spiste mye (er det bare meg som alltid maa spise helt usannsynlig mye naar eg reiser for eks. i en buss? Eg blir desperat! Hva skal eg gjore, vi er i en buss, vi kommer til aa do! Vi maa spise! ca saann) Eg spiste opp all maten vi hadde foer vi var kommet til El Alto. Paa veien sjedde det ikke saa mye egentlig...eg kan nevne at eg gikk paa do bare en gang, siden eg ikke liker aa gaa paa do i bussen....Ca klokken 10 eller noe var vi i Arica. Vi var selvfolgelig slitne av aa sitte i en buss hele dagen...som om det er mulig liksom....saa vi gikk og fant hotellet (som om vi har raad til hotell, det var selvfolgelig et hostel, men det var koselig og vi hadde en liten veranda med utsikt over noen koselige hus, for ikke aa glemme kabel-tv saa vi var storfornoyd). Eg maatte selvfolgelig dusje, for det er saa usannsynlig deilig aa dusje, eller aa komme ut av dusjen aa ikke bli til en is og aa kunne gaa aa legge seg uten aa torke skikkelig forst fordi det er saa varmt, og Milton maatte selvfolgelig lope ut aa kjope en veldig stor og like god (som stor) sandwich siden eg var fryktelig sulten av bare sitte i en buss og spise hele dagen. Saa saag vi paa tv og sov.....

Kl. 07.00 neste morgen
Milton er fullt paakledd, inkl. sko.

Eg: Kor skal du?

Milton: Ut aa lope. Sov du. Eg kommer tilbake om 3 kvarter - 1 time, saa spiser vi frokost.

Seinere gikk vi paa stranden. Kunne liksom ikke helt unngaa det naar stranden laag 20 min aa gaa fra hostellet, og eg hadde tatt med meg bikini og alt. Kunne heller ikke unngaa aa bli solbrent, spise 3 is men ingenting anna hele dagen og dusje en gang til. Etterpaa spiste vi fisk paa en usannsynlig fin resturant og masse mer is, og gikk paa stranden om kvelden, noe som selvfolgelig var like romantisk som paa film, og saa gikk vi tilbake til hostellet. Dette hores fryktelig tidlig ut, men tiden gaar veldig fort paa saanne plasser som Arica med en kjaereste, saa klokken var ganske seint.

Dagen etter var lordag, og vi gikk ikke paa stranden, men til sentrum og kjopte sjakk og satt i en park aa spilte. Og det var selvfolgelig perfekt varmt, som det ofte er i Arica, og saa lekte vi litt med husker og klatrestativ i en park og moette en liten jente som absolutt ikke ville leke med oss, og saa saag vi en Esso (og snakket om hvor lite sannsynlig det var at eg har jobbet paa Esso, og hvor enda mindre sannsynlig det er at eg kommer til aa gjore det igjen) og saa saag vi noen store gamle fine baater og noen pelikaner og fanget en firfirsle og masse krabber. Og gikk tilbake til hostellet og saag morsom boksing paa kabel - tven. Og saa gikk vi paa stranden om kvelden igjen, og fant kansje verdens (mest sannsynlig ikke) koseligste bar paa stranden og saa satt vi der en stund og drakk Piña Colada og eg tenkte at kansje livet ikke er saa verst, paa grensen til perfekt.

Og en stor krabbe klypte meg i fingeren saa det kom blod.

Sondag morgen, kl 09, etter aa ha vurdert aa bli i Arica for alltid, men funnet ut at vi hadde doedd av sult etter 4 dager (eg etter 4 timer sikkert) fordi vi absolutt ikke har noen penger, og derfor slaatt dette fra oss, reiste vi hjem igjen. 9 nye timer i buss. Eg spiste ikke saa mye, men sov endel og saag en film om en blond jente som reddet mange dyr som eg likte ganske godt. Og Milton sov ganske oppaa meg og lignet mye paa en liten, veldig sliten unge, og ikke fullt saa mye paa bolivias beste i kickboksing.

Det var en fantastisk tur.

1 Comments:

Blogger HeiaVincent said...

http://www.aymara.org/image/wallpaper/arica.jpg

3:36 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home