Tuesday, March 28, 2006

Mamita Martha er supertoff og!

Det skjer forandringer i prosjektet mitt med ungene. For det forste har den ene mamitaen som jobbet der faatt sparken. Heldigvis var det henne som eg ikke likte saa veldig godt. Det viste seg at hun slo ungene....eller...det viste seg at en av ungene hadde gaatt til kontoret og sagt at hun slo dem. Det var like greit....hun skreik masse til ungene, og stakk alltid av med de andre mamitavennene sine. Hun var liksom ikke saa mamma som Martha, og eg tror ikke ungene likte henne heller. Nok om det.

I tillegg har de skiftet hun som var ansvarlig for det meste paa prosjektet, og hun nye har naa bestemst seg for aa skifte ut alle som jobber der og erstatte dem med sine egne folk. Hvem naa det er. Mamita Martha fortalte meg dette i all fortrolighet igaar. "Det er jo absurd", sa eg. "Dere har jobbet her flere aar, dere kjenner ungene, rutinene. Det er ingen grunn til aa gi alle sparken". Mamita Martha, som har jobbet paa prosjektet i 7 aar, sa seg veldig enig i det. Saa idag skal de sultestreike, og fortelle alle at saann gaar det ikke ann aa oppfore seg. Og en flokk med sinte mamitaer, som holder paa aa miste jobben og ungene sine, er ganske sikkert ikke til aa spoeke med i det hele tatt.

"Visst de ikke gir seg, gaar eg til TV", sier Mamita Martha med taarer i oynene.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home