Monday, March 06, 2006

20

Eg har blitt 20! Dette virker for meg akkurat naa helt ufaarstaaelig....20! nesten 30! Hvor er barna, huset og bilen? Hvor er lap-topen? I min frykt over aa bli gammel, merker eg at symptomer fra 2000 vender tilbake.....eg gaar med rosa skjort, drikker sprit og mensen har blitt uregelmessig. Eg blir gla av aa betale halv pris paa bussen, og brukte mine siste penger paa ansiktskrem. Noen ganger fniser eg hoyt og hysterisk naar eg snakker med gutter....men det kan ogsaa en min underbevissthets maate aa tilpasse meg den bolivianske kulturen paa eller mest saansynslig det faktum at eg tilbringer mer tid sammen med min 15 aar gamle vertssoster. Tingen er iallefall at eg foler meg litt eldre, men oppdager at eg lett kan paavirke min egen alder ved aa ta i bruk enkle triks. Eg trenger aldri bli eldre enn 15!

Vi hadde bursdagsfest og. Eg og Annika. Og det er bare aa se saannheten i oynene: Linda. Det blir ikke bedre enn festene vaare. Festen var for saavidt grei nok....vi drakk litt, danset...det var sirka 20 folk der, litt mer....i huset "mitt". Vi spiste kake. Drakk mer. Opnet presanger. Festen var helt plane (helt fly) for aa si det saann....Det som manglet var rett og slett alle mine fantastiske venner, som vet hvordan en fest skal vere, folk som roter, grining og spying, hysterisk loping/dansing/kjoring paa scooter i gatene (hvor var du, Simen!?), umotivert dusjing, telefonsamtaler som odelegger alt, flasketuten peker paa, sing star, musikk vi horte paa naar vi var 12, hemmelige samtaler paa kjokkenet...osv....folk kan si hva de vil om festkulturen i Norge, men eg liker den! Det blir det forste eg gjor naar eg kommer hjem....dere er alle invitert.

Men eg fikk mange fine gaver, og det var en morsom kveld tross alt. Birte hadde laget en bok med adressene og hilsener fra alle, og bilder og morsomme ting....som var virkelig roerende. Kommer til aa savne alle her fryktelig naar eg reiser. Men gleder meg for tiden ganske til aa komme hjem....mest til aa faa meg jobb og leilighet (.....som sagt: 20, nesten 30.....) Det er fryktelig aa alltid ikke ha penger.....ligger for tiden paa 300 minus....Irriterende at ICYE hele tiden kommer med nye uttlegg...100 bs her og der for flybilletten hjem...osv....som og de tusen eg betalte foer eg reiste ikke var nok.

Men alt er bra egentlig. Eg er tilbake paa jobb etter karnevalet. Har spansktimer. Sitter paa kafe. Det holder paa aa gro en ekstra finger ut av haanden min pga feil/for mye kickboksing. Alt er ved det normale. Etterlyser en blogg der noen forteller om ka som skjer heime. Eller nokke anna. Og Reidar...ka e din blogg?

Gla i dekan alle!

2 Comments:

Blogger HeiaVincent said...

Gratulerer med dagen, brown-eyed girl. :)

Å du din tullebukk.

2:33 PM  
Blogger Reidar said...

Spør du: "ka e din blogg" som i kor ligger den (den ligger på nyblogg.blogspot.com), wllwe mener du "ka e din blogg" som i: "ka fanken e d du skriver på bloggen din?"

I tilfellet det er den siste, som i "du skriver ikkje om ting som skjer heime, men bare om alt mulig tull som d tar lang tid å lese gjennom, uten at d er interessant for nokken andre enn deg sjølv" kan eg si at eg har prøvd å ordne litt i dette. Eg har blant annet laget en bildereportassje fra en dag i livet mitt.

*puke.
Eg e sjuk, og du snakke engelsk.

6:48 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home