Saturday, February 18, 2006

Paa tide med en liten oppdatering....selv om det er lite aa oppdatere for tiden. Eg jobber fremdeles i ITEI, var i Achacachi igjen igaar. Det var greit, bortsett fra at eg sto opp klokken 5 om morgenen og derfor ikkje var helt pigg og holdt paa aa sovne ganske hele tiden. Dette har endaa ikkje gitt seg siden eg heller ikkje sov mye natt til i dag. Eg vil si naermere ingenting. Men det var koselig aa se folk igjen. Ellers jobber eg ogsaa i Virgen de Fatima, med ungene mine, 15 for tiden: Albaro (2aar), Marcus (2), Ever Alexis (2), Sergiou (2), Moises (3), Maria Guadalupe (3), David (4), Nayra (3), Rakel (5), Carmenrosa (5), Maria Luz (7), Luis (12), Henry (12), Carmen (12) og Charo (13). Saa vet dere hvem de er. Det er ogsaa kommet ei ny jente der, som jobber som voluntor, og det gjor det litt lettere aa leke med ungene. Pluss Jose som kommer hver tirsdag, torsdag og lordag og gjor alle ting som vi jenter ikkje klarer. Med andre ord: ikkje saa mye. Men han er hyggelig. Eg foler meg veldig som en mamma, som om eg vet hvordan det foles, naar eg oppdager at eg har laert 100 triks om hvordan faa en unge til aa slutte aa grine, samt at eg kan vaske kopper og fat i en imponerende fart med 5 unger henge rundt for "aa hjelpe".

Borsett fra aa jobbe, som eg gjor fra 10 til 7 hver dag unntatt i helgene, henger eg mye med Milton. No naar eg faktisk har begynt aa forstaa store deler av det han sier, har eg og funnet ut at han er fryktelig morsom. Det skader jo ikkje akkurat forholdet. Eg har endaa ikkje mott mora hans, men eg har hort henne skrike til han i telefonen, saa eg gleder meg. Vi spiser sjokolade, drikker ol, spiller biljard og Tekken og kickbokser. Eg er stolt over at eg faktisk gjor store framskritt paa kickboksingen. Han spoer stadig om naar vi skal sloss, men eg foler liksom at eg aldri kommer til aa naa helt opp paa det nivaaet. I tillegg vil han danse, noe eg ikkje kan. Eg trodde lenge det var en myte at alle i Sor-Amerika kan danse salsa, men det er det visst ikkje. Milton har aldri laert aa danse salsa, han bare kan det! De er fodt med salsadansefotter paa fottene. Snart gaar eg tom for unnskyldninger, saa visst noen kan hjelpe.....

Eg og Annika planlegger bursdagene vaare, siden hun har den 2. mars, og vi tenker paa aa ha et ganske stort party i huset der eg bor. Dukkehuset. Vertsmoren min har litt tatt over de planene, saa vi faar se hvordan de gaar. Siden eg og Annika ikkje har saa mange venner her, feirer vertssosteren min med oss, og sorger for aa fylle opp huset med sine venner. Hun blir 16. Dette blir bra! Dere er alle invitert :)

Ellers prover eg aa komme inn paa UiB, sosialantropologi. Dette burde gaa greit, verre er det aa skaffe seg plass aa bo. Eg vil bo aleine, sentralt, og uten aa dele kjokken og bad. For under 4000. Dette er saa og si umulig, men eg har funnet et par plasser, noen som gir meg haap. Visst noen vet noe....send en mail. Takker. Eg savner dere alle...eller...siden bloggen er open for alle, kan eg ikkje love noe, men eg savner dere...dere vet hvem der er. Og eg gleder meg faktisk til aa komme hjem, selv om eg og alle andre egentlig er overbevist om at eg aldri kommer til aa dra tilbake til Norge.

Forresten er det veldig sol her akkurat no og sommerfolelse og lordag og fri og is og verdens beste ol og pizza paa verdens koseligste bar seinere ikveld, og no skal eg mote Milton og Adela og Nirvado og gaa ein plass eg ikkje veit kor e for eg kunne ikkje heilt skjonne ka dei meinte. Kan livet bli bedre?! Ja, det kan det :D Eg gleder meg!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home